Starten då!

Idag har jag varit på mitt första besök hos sjukgymnasten och vi gick igenom vad jag ska träna och det var mest ben, bål och balansövningar. Tanken är att jag ska dit 2 gånger i veckan under 3 månader och jag ska försöka köra järnet så man kommer att se en skillnad också.

Hoppas kan man ju alltid göra. har jag fortfarande ont i knäna efter 3 månader så ska jag börja på gym, men det har jag ju inte råd med så hur jag ska göra då vet jag inte. Men, man vet ju inte, det kanske är en markant skillnad efter dessa månader.

Sen hur jag ska orka träna när jag börjat dbt:n vet jag inte. Eller det kanske blir så att träningen kan vara bra att köra direkt efter dagens dbt slutat, att jag får en tid så jag åker till vårdcentralen direkt innan jag åker hem. Bli av med lite känslor av allt redan då. Man vet ju aldrig.

Så nu är det träning på “gym” kan man nästan säga att det är, sen promenader men max 45 minuter med mina ben som svullnar. Efter 45 minuter måste jag vila och gärna hålla benen i högläge.

Jag har blivit värsta pensionären,… stödstrumpor, ben i högläge och sjukgymnastik :p Men, allt som kan hjälpa är bra!

Nu är det dricka kaffe som gäller, sen skulle jag vilja vila då jag hade svårt att sova gott i natt, hade sån hemsk ångest och självskadetankar till max!! Men, jag gjorde inget. Tog mina mediciner och la mig sen somnade jag och vaknade av och till hela natten, så lite sömn nu vore inte fel.

Men, hundar ska rastas och lägenhet ska dammsugas. Gärna torka golven också, men vi har ju inget varken Ajax eller såpa. Men på fredag, då blir det städa hos Calrzon och Östmark. Det känns som att det är på tiden nu.

Men, nu ska jag slappa i mig lite koffein och läsa om Mood food som Irene tipsade mig om!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *